امکان ثبت اطلاعات عصبی با دستاورد محققان کشور فراهم شد

علمی و دانشگاهی
برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه علمی دانشگاهی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

نورون

محققان مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری موفق به طراحی و تولید «میکروالکترود تنگستنی» برای ثبت اطلاعات عصبی شدند.

به گزارش ایسنا، عابد خراسانی، مسئول تیم تحقیقاتی مهندسی عصبی با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه آزمایشگاه مهندسی عصبی برای فعالیت درحوزه طراحی و تولید پروتزهای عصبی کاشتنی ایجاد و راه‌اندازی شده است، گفت: ارائه تکنیک‌های جدید و غیر دارویی برای درمان بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون، وسواس فکری- عملی، صرع و دیگر نارسایی‌های با منشا عصبی با استفاده از پروتزهای عصبی هوشمند، از اهداف و انگیزه این تیم تحقیقاتی است.

خراسانی با بیان این مطلب که این تیم تاکنون چهار محصول الکتروفیزیولوژی را برای دستیابی به اهداف مورد نظر تولید کرده و در آزمایش‌های حیوانی مورد ارزیابی قرار داده است، افزود: در اولین مرحله «میکرو الکترودهای تنگستنی با قطر ۳۰ میکرون» با استحکام بالا طراحی و تولید شدند که تست‌های «امپدانس الکتروشیمیایی» و «ثبت اطلاعات داخل قشر مغز» این میکرو الکترودها در آزمایشگاه پردازش اطلاعات حسی مرکز تحقیقات علوم اعصاب کرمان مبین قابل مقایسه بودن آن‌ها با نمونه‌های تجاری و گرانقیمت خارجی است.

عضو هیات علمی پژوهشی مرکز علوم اعصاب کرمان همچنین اضافه کرد: این تیم تحقیقاتی در یک مرحله دیگر موفق به تولید سیستم ثبت الکتروفیزیولوژی هشت کاناله به همراه پیش تقویت کننده دیجیتالی شده است که قابلیت ثبت و پردازش سریع انواع اطلاعات مغزی مثل اسپایک، پتانسیل میدانی موضعی (LFP)، اطلاعات فعالیت‌های عضلانی و الکتروانسفالوگرام را دارا است.

خراسانی ادامه داد: این تیم تحقیقاتی همچنین در ادامه فعالیت‌های علمی خود، یک سیستم میکرو تحریک الکتریکی قابل برنامه‌ریزی با قابلیت تولید پالس‌­های جریان-ثابت دو فازه را طراحی و تولید کرده است.

به گفته این محقق، هدف نهایی این گروه تحقیقاتی تولید یک پروتز عصبی هوشمند با کاشت میکروالکترودهای چندکاناله برای تشخیص یا پیش‌بینی نارسایی‌های عصبی و اعمال تحریک الکتریکی به منظور رفع مشکل عصبی در بیماری‌های صرع، پارکینسون و سایر بیماری‌های عصبی است. این تیم آماده است در قالب طرح‌های مشترک در زمینه‌های فوق با گروه‌های متخصص در حوزه علوم کامپیوتر، بیو مواد و متخصصان نورولوژی همکاری کند.

همچنین مهدیه مهران، عضو هیات علمی بخش مهندسی برق دانشگاه شهید باهنر کرمان و مسئول تیم طراحی میکرو الکترود گفت: میکرو الکترودهای سوزنی تنگستنی با استفاده از پروسه‌های میکروماشین‌کاری که در ساخت ادوات میکرو و نانومتری مورد استفاده قرار می‌گیرند، طی مراحل مختلف، با کیفیت بالا ساخته و تولید می‌شوند.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران